14_08-2018
Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 14 sierpnia 2018 r.:
1. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał porozumienie Nr 34/R/2018 w sprawie przyjęcia dzieci z terenu Powiatu Monieckiego do rodziny zastępczej funkcjonującej na terenie Powiatu Białostockiego oraz warunków pobytu i wysokości wydatków na opiekę i wychowanie. Niniejsze porozumienie dotyczy przedłużenia okresu pobytu 2 dzieci w rodzinie zastępczej funkcjonującej na terenie Powiatu Białostockiego. Świadczenia należne rodzinie za okres od 29.06.2018 r. do 31.12.2018 r. wynoszą 14.044,33 zł.
2. Kierownik Wydziału Architektury, Ochrony Środowiska i Inwestycji nawiązując do posiedzenia Zarządu z dnia 28 czerwca 2018 r. poinformował, że w trakcie realizacji robót Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu, wprowadzono zmiany nieistotne polegające na:
1) zaniechaniu wykonania rurociągów c.o. na poddaszu budynku MCEiRS w Goniądzu (istniejące rurociągi są w dobrym stanie i zostały wykonane z takich samych materiałów, jakie przewiduje dokumentacja projektowa).
Koszt robót niewykonanych 4.306,40 zł brutto.
2) wymianie dwóch dużych pomp w kotłowni, ze względów ekonomicznych (zużycie energii elektrycznej) zasadnym jest wymiana dwóch dużych pomp na mniejsze.
Koszt wymiany pomp 11.959,29 zł brutto.
Powyższe zmiany zostały zakwalifikowane jako nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego i zaakceptowane przez projektanta. W związku z dokonanymi zmianami do projektu w trakcie realizacji robót wartość umowy zwiększa się o 7.652,89 zł brutto i wynosi 816.650,79 zł brutto.
Pan Kierownik powiedział, że Zamawiający ma możliwość wprowadzenia takich zmian na podstawie:
1) § 13 ust. 2 pkt 3 umowy Nr ASI.273.2.2018 r. z dnia 14.03.2018 r. zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą „2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy, w stosunku do treści oferty Wykonawcy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach:
3) wystąpienia zmian dokonanych podczas wykonywania robót, uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego”.
2) art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych „łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podst. art. 11 ust. 8 i jest mniejsza od 10 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie w przypadku zamówień na usługi lub dostawy albo w przypadku zamówień na roboty budowlane - jest mniejsza od 15 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie”.
Pierwotna wartość zamówienia wynosi 808.997,90 zł brutto. Łączna wartość zmian wynosi 7.652,89 zł brutto i jest mniejsza od 15 % wartości zamówienia wynikającej z oferty Wykonawcy.
W związku z powyższym Zarząd jednogłośnie postanowił o wprowadzeniu zmian do zawartej wcześniej umowy o zamówienie publiczne na Termomodernizację budynku użyteczności publicznej MCEiRS w Goniądzu.
3. Zarząd, po zapoznaniu się z wnioskiem wykonawcy termomodernizacji budynku MCEiRS w Goniądzu – firmy Zakład Murarski Janusz Rutkowski, 19-110 Goniądz, ul. Ogrodowa 6, nie wyraził zgody na przedłużenie terminu realizacji zadania do dnia 15.09.2018 r.
4. Komisja przetargowa powołana do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „Przebudowę dróg powiatowych na terenie Powiatu Monieckiego w 2018 r.” poinformowała Zarząd, iż w ww. przetargu wpłynęły 2 oferty:
- oferta Nr 1 STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, z ceną ofertową 4 175 115,63 zł brutto i terminem gwarancji i rękojmi 60 miesięcy;
- oferta nr 2 Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „UNIDROG” Sp. z o. o., 19-203 Grajewo, ul. Robotnicza 4 z ceną ofertową 2 986 326,06 zł brutto i terminem gwarancji i rękojmi 60 miesięcy.
Oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oferta nr 2 oferuje realizację zamówienia za cenę – 2 986 326,06 zł brutto (zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę – 2 753 042,72 zł brutto).
W związku z powyższym Komisja Przetargowa zwróciła się z prośbą o rozpatrzenie możliwości zwiększenia przewidzianej kwoty o 233 283,34 zł brutto.
Gminy wyraziły zgodę na zwiększenie dofinansowania. Wobec powyższego Członkowie Zarządu jednogłośnie wyrazili też zgodę na zwiększenie wartości zamówienia o wnioskowaną kwotę i dokonując wyboru ww. oferty postanowili również o podpisaniu umowy z wyłonionym Wykonawcą. Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Pan Starosta przed odebraniem pisemnych oświadczeń Członków Zarządu pouczył o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
5. Komisja Przetargowa powołana do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę chodników w ciągach dróg powiatowych na terenie Powiatu Monieckiego o łącznej długości 1162,00 m” przedstawiła Zarządowi do zatwierdzenia propozycję unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp. W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych nie złożono żadnej oferty. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 590809– N-2018 dnia 20.07.2018 r. Natomiast termin składania ofert upłynął w dniu 06.08.2018 r. o godz. 10.00. Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień Publicznych „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu z zastrzeżeniem pkt 2 i 3”.
Wobec powyższego Zarząd unieważnił przedmiotowy przetarg. Pan Starosta przed odebraniem pisemnych oświadczeń Członków Zarządu pouczył o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Następnie Członkowie Zarządu jednogłośnie postanowili o ponownym ogłoszeniu przetargu na tych samych warunkach jakie zostały określone w pierwszym przetargu.
6. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał z PWPW S.A w Warszawie umowę dostawy dokumentów komunikacyjnych i oznaczeń.
7. Zarząd, po zapoznaniu się z wnioskiem Komendanta Powiatowego Policji w Mońkach, 2 głosami za przy 1 głosie „wstrzymującym się” Pana Jarosława Popowskiego postanowił o dofinansowaniu w kwocie 10 tys. zł zakupu samochodu osobowego na potrzeby Komendy Powiatowej Policji w Mońkach.
8. Zarząd zapoznał się z protokołem z rozeznania rynku mającego na celu oszacowanie kwoty wykonania usługi polegającej na opracowaniu wniosku aplikacyjnego wraz z załącznikami dotyczącego "Przebudowy i termomodernizacji budynku starej części szkoły przy ul. Szkolnej 22 w Mońkach" w ramach planowanego do ogłoszenia na przełomie sierpnia i września naboru wniosków w ramach Poddziałania 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne, Typ projektu: Głęboka modernizacja energetyczna budynków użyteczności publicznej i budownictwa komunalnego (budynków mieszkalnych wielorodzinnych). Zamawiający telefonicznie skontaktował się z 3 podmiotami:
1. EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o. o. ul. Boh. Monte Cassino 19/57, 15-873 Białystok,
2. EuroPartner Akademicki Klub Integracji Europejskiej, ul. Warszawska 44/1, 15-077 Białystok,
3. Tomas Consulting, ul. Lniana 41, 15-665 Białystok.
W odpowiedzi na zapytanie ofertowe uzyskano następujące oferty:
1. EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o. o. ul. Boh. Monte Cassino 19/57, 15-873 Białystok – 12.127,80 zł brutto,
2. EuroPartner Akademicki Klub Integracji Europejskiej, ul. Warszawska 44/1, 15-077 Białystok – 12.177,00 zł brutto,
3. Tomas Consulting, ul. Lniana 41, 15-665 Białystok – 12.300,00 zł brutto.
Zarząd biorąc pod uwagę posiadane środki finansowe na realizację ww. usługi oraz cenę za wykonanie usługi w oparciu o zebrane szacunkowe kwoty stanowiące oferty cenowe jednogłośnie wybrał najkorzystniejszą (najtańszą) ofertę firmy EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o. o., ul. Boh. Monte Cassino 19/57, 15-873 Białystok.
Z wyłonionym wykonawcą zostanie podpisana umowa.
Rozeznania rynku dokonano zgodnie z Regulaminem udzielenia zamówień publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro
9. Zarząd, po zapoznaniu się z wnioskiem Fundacji eRBeKa z Krakowa, z powodu braku środków w budżecie powiatu na 2018 r. nie przychylił się do prośby Fundacji i odmówił ufundowania nagród rzeczowych dla uczestników Rajdu rowerowego „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE – rowerem przez Polskę”, który odbędzie się 8 września w Goniądzu.
10. Zarząd, z powodu braku środków w budżecie na 2018 r., nie przychylił się też do wniosku Gminnej Spółki Wodnej „Jaskranka” w Knyszynie w sprawie udzielenia jej pomocy finansowej w wysokości 10 tys. zł. Ww. środki miałyby być przeznaczone na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych. Ponadto Powiat nie ma ustalonych uchwałą Rady Powiatu zasad udzielania ww. dotacji spółkom wodnym.
11. Zarząd zapoznał się z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Mońkach w sprawie podwyższenia wynagrodzeń pracownikom jednostki ze środków finansowych zaplanowanych na wynagrodzenia osobowe pracowników na ten rok budżetowy. Problem dotyczy pracowników, którzy nie otrzymali podwyżki wynikającej ze wzrostu płacy minimalnej, która z roku na rok jest coraz wyższa. W tym roku z pracy w DPS zrezygnowały 4 osoby. Uzasadnienie – zbyt niskie wynagrodzenie. Ponadto Pani Dyrektor argumentuje, że od kilku lat jednostka wypracowuje dochody ponad plan. Zaplanowane na 2018 rok dochody jednostki w wysokości 1.090.000 zł zostaną zrealizowane w wysokości około 1.118.000 zł, czyli 28.000 zł ponad plan. Zarząd postanowił poprosić Dyrektora o informację nt. stanowisk osób, które zrezygnowały z pracy i powrócić do tematu w późniejszym terminie po uzyskaniu ww. informacji.
12. Zarząd zapoznał się również z informacją dotyczącą rozeznania cenowego (którego dokonano zgodnie z Regulaminem udzielenia zamówień publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro) na sporządzenie audytu energetycznego ex post dla budynku Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu. Rozeznania rynku dokonano wśród następujących podmiotów:
1) Narodowa Agencja Poszanowania Energii S. A. Oddz. w Białymstoku, Białystok 15-337, ul. Pułaskiego 17 lok. U 2,
2) Paweł Jabłecki, ul. Egejska 15/20, 12-764 Warszawa,
3) EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o.o., ul. Boh. Monte Cassino 19/57, 15-873 Białystok,
4) Tomas Consulting S.A.,ul. Lniana 41, 15-665 Białystok,
Ww. budynek był termomodernizowany w ramach projektu ,,Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V. Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.3 Efektywność energetyczna w sektorze mieszkaniowym i budynkach użyteczności publicznej, Poddziałanie 5.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych w tym budownictwo komunalne współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W odpowiedzi na zapytanie ofertowe uzyskano następujące oferty:
1) EkoExpert Doradztwo Ekologiczne i Gospodarcze Sp. z o.o., ul. Boh. Monte Cassino 19/57, 15-873 Białystok – cena ofertowa – 12.275,40 zł brutto.
2) Paweł Jabłecki, ul. Egejska 15/20, 12-764 Warszawa – cena ofertowa – 3.567,00 zł brutto
Po zapoznaniu się z wynikiem zapytania ofertowego Zarząd jednogłośnie dokonał wyboru najkorzystniejszej (najtańszej) oferty złożonej przez Pana Pawła Jabłeckiego i postanowił o podpisaniu z wyłonionym wykonawcą umowy.
13. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2018 rok. Zmiany dotyczą:
1) zwiększenia planu dochodów budżetu powiatu w dz. 600 - Transport i łączność, rozdz. 60014 – Drogi publiczne powiatowe o kwotę 1.500 zł (środki z Gminy Knyszyn) na wykonanie aktualizacji dokumentacji projektowej na przebudowę drogi powiatowej Nr 1399 Knyszyn-Grądy-Zofiówka i jednocześnie zwiększenia planu wydatków budżetu powiatu w dz. 600, rozdz. 60014 - Drogi publiczne powiatowe o ww. kwotę z przeznaczeniem na dofinansowanie ww. zadania.
2) zmniejszenia rezerwy ogólnej budżetu powiatu w dz. 758 – Różne rozliczenia, rozdz. 75818 – Rezerwy ogólne i celowe o kwotę 248 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach w dz. 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdz. 85416 – Pomoc materialna dla uczniów o charakterze motywacyjnym o ww. kwotę na wypłatę stypendium Starosty uczniowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach za II półrocze w roku szkolnym 2017/2018 w związku z pismem Nr OSS.4363.3.2018 z dnia 29.06.2018r.
3) przeniesień w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu 801 – Oświata i wychowanie na kwotę 22.018 zł dokonuje się na wniosek Dyrektora Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu. Powyższych zmian dokonano w związku z utworzeniem w roku szkolnym 2017/2018 dodatkowej klasy szkoły podstawowej, zgodnie z pismem dyrektora Nr 311.1.2018 z dnia 02.08.2018r.
4) przeniesienia między paragrafami w planie wydatków Starostwa w dz. 710 – Działalność usługowa, rozdz. 71012 – Zadania z zakresu geodezji i kartografii (zadania własne) na kwotę 700 zł w związku z wyższymi niż planowano wydatkami na zakup artykułów wynikających z przepisów bhp tj. zakup wody mineralnej dla pracowników wydziału geodezji.
5) przeniesienia między paragrafami w planie wydatków Starostwa w dz. 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdz. 85420 – Młodzieżowe ośrodki wychowawcze na kwotę 6.865 zł w związku z wprowadzonymi zmianami w trakcie realizacji robót termomodernizacji budynku Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu, tj. wymianie dwóch dużych pomp w kotłowni na mniejsze (nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego zaakceptowanie przez projektanta, uzasadnione względami ekonomicznymi).
14. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę i podpisał z Panem Januszem Rutkowskim właścicielem Zakładu Murarskiego Janusz Rutkowski z siedzibą: 19-110 Goniądz, ul. Ogrodowa 6 Aneks nr 1 do umowy Nr ASI.273.2.2018 z dnia 14.03.2018 r. na wykonanie termomodernizacji budynku użyteczności publicznej Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu.
W ww. umowie przedmiotowym Aneksem wprowadza się zmianę w § 4 ust. 1 dotyczącą wynagrodzenia ryczałtowego, które teraz wynosi 816.650,79 zł brutto, w tym: kwota netto 663.943,73 zł i podatek VAT 152.707,06 zł.
Ponadto wprowadza się zmiany nieistotne do projektu budowlanego polegające na:
1) zaniechaniu wykonania 75 m rurociągów instalacji c. o o średnicy zewnętrznej 20 mm na poddaszu budynku MCEiRS, w części mieszkalnej;
2) wymianie dwóch pomp w kotłowni budynku MCEiRS.
Dodaje się też następujące załączniki do umowy:
1) Załącznik Nr 6 Wniosek Wykonawcy, dotyczący zmiany wykonania robót,
2) Załącznik Nr 7 kosztorys robót zaniechanych na poddaszu budynku MCEiRS w Goniądzu,
3) Załącznik Nr 8 kosztorys wymiany pomp w kotłowni budynku MCEiRS w Goniądzu.
Pozostałe postanowienia umowy nie ulegają zmianie.
15. Pani Sekretarz poinformowała, że do Powiatu Monieckiego wpłynęło z Sądu Okręgowego w Białymstoku wezwanie na rozprawę z pozwu o zapłatę na rzecz powoda tj. Leszka Twarowskiego reprezentowanego przez Kancelarię Prawną Artura Olszewskiego kwoty 236.462,40 zł wraz z ustawowymi odsetkami od dnia 01.01.2009 r. do dnia 31.12.2016 r. i dalszymi odsetkami ustawowymi za opóźnienie od dnia 01.01.2016 r. do dnia zapłaty tytułem niedopłaconej dotacji (przekazywanej przez Powiat na prowadzenie Niepublicznego LO dla Dorosłych, Niepublicznego ULO dla Dorosłych i Szkoły Policealnej dla Dorosłych w Mońkach) za rok 2008. Zarząd, po przeanalizowaniu tematu i z uwagi na nieobecność pracowników posiadających niezbędną wiedzę potrzebną do sporządzenia odpowiedzi postanowił złożyć do Sądu wniosek o przedłużenie terminu odpowiedzi na przedmiotowy ww. pozew.
Metryka strony