18-06-2019
Informacja z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 18 czerwca 2019 r.:
1. Zarząd zapoznał się z raportem z sytuacji ekonomiczno-finansowej SP ZOZ w Mońkach, który przedstawili Pan Jarosław Pokoleńczuk – p. o. Dyrektora SP ZOZ w Monkach i Pani Bożena Kazimiruk – Główny księgowy w SP ZOZ w Mońkach.
2. Zarząd, na wniosek Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia w postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Dostawę wyposażenia technologicznego do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w Budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 A”, jednogłośnie:
– odrzucił ofertę Nr 4 Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo Usługowego Przemko Przemysław Biedrzycki, ul. Spokojna 9 c, 18-400 Łomża, złożonej na Część 1 i Część 2 zamówienia na podst. art. 89 ust. 1 pkt 2 i art. 89 ust. 1 pkt 7 a ustawy Pzp,
- odrzucił ofertę Nr 3 Przedsiębiorstwa Handlowo Usługowego PAG Grażyna Król Piekarska, 64-920 Piła, ul. Jana Styki 3, złożonej w zakresie Części 1: Dostawa specjalistycznego sprzętu i urządzeń gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 A na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp
- dokonał wyboru oferty Nr 3 Przedsiębiorstwa Handlowo Usługowego PAG Grażyna Król Piekarska, 64-920 Piła, ul. Jana Styki 3, na Części 2: Dostawa mebli gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 A, z ceną ofertową 104 101,05 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi 60 miesięcy
oraz zatwierdził wzór informacji o odrzuceniu ofert i wzór informacji o wyborze oferty.
W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do upływu terminu składania ofert złożono 6 ofert:
Część 1: Dostawa specjalistycznego sprzętu i urządzeń gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 A
Nr oferty |
Nazwa firmy oraz adres wykonawcy |
Cena (zł brutto) |
Termin wykonania zamówienia |
Okres gwarancji |
Warunki płatności |
1 |
Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe PHU „BMS” sp. j. 82-500 Kwidzyn, ul. Staszica 22 |
275 464,65 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
2 |
GAMA Plawgo & Zawisza Spółka jawna ul. Szczecińska 25 A 75-122 Koszalin |
260 329,50 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
3
|
PAG Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe Grażyna król Piekarska 64-920 Piła, ul. Jana Styki 3 |
196 800,00 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
faktura jednorazowa – termin płatności 3 0 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
4 |
PPHU PRZEMKO Przemysław Biedrzycki ul. Spokojna 9 C, 18-400 Łomża |
241 904,10 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
Faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
5 |
UNIGASTRO Barbara Puć, ul. Międzyleska 6 C, 50 – 514 Wrocław |
272 186,70 |
30.08.2019 r |
60 miesięcy |
Faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
6 |
MIG Import – Eksport spółka jawna 15-620 Białystok, ul. Elewatorska 29 A |
268 641,73 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
Faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
Część 2: Dostawa mebli gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15
Nr oferty |
Nazwa firmy oraz adres wykonawcy |
Cena (zł brutto) |
Termin wykonania zamówienia |
Okres gwarancji |
Warunki płatności |
1 |
Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe PHU „BMS” sp. j. 82-500 Kwidzyn, ul. Staszica 22 |
132 237,30 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
2 |
GAMA Plawgo & Zawisza Spółka jawna ul. Szczecińska 25 A 75-122 Koszalin |
110 454,00 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
3
|
PAG Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe Grażyna król Piekarska 64-920 Piła, ul. Jana Styki 3 |
102 422,10 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
faktura jednorazowa – termin płatności 3 0 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
4 |
PPHU PRZEMKO Przemysław Biedrzycki ul. Spokojna 9 C, 18-400 Łomża |
104 493,42 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
Faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
5 |
UNIGASTRO Barbara Puć , ul. Międzyleska 6 C, 50 – 514 Wrocław |
105 637,32 |
30.08.2019 r |
60 miesięcy |
Faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
6 |
MIG Import – Eksport spółka jawna 15-620 Białystok, ul. Elewatorska 29 A |
121 839,59 |
30.08.2019 r. |
60 miesięcy |
Faktura jednorazowa – termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do Zamawiającego |
W toku badania ofert na podst. art. 87 ust. 2 pkt 2 poprawiono oczywiste omyłki rachunkowe:
- w ofercie Nr 2 GAMA Plawgo&Zawisza spółka jawna ul. Szczecińska 25 A, 75-122 Koszalin, w formularzu ofertowym w zakresie Części 2 zamówienia poprawiono oczywistą omyłkę rachunkową polegającą na nieprawidłowym wyniku działania arytmetycznego. W wyniku poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej cena brutto oferty złożonej w zakresie Części 2 zamówienia wynosi 111 684 zł,
- w ofercie Nr 3 PAG Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe Grażyna Król Piekarska 64-920 Piła, ul. Jana Styki 3 w formularzu ofertowym w zakresie Części 2 zamówienia poprawiono oczywistą omyłkę rachunkową polegającą na nieprawidłowym wyniku działania arytmetycznego. W wyniku poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej cena brutto oferty złożonej w zakresie Części 2 zamówienia wynosi 104 101,05 zł.
W ofercie Nr 4 Przedsiębiorstwa Produkcyjno Handlowo – Usługowego Przemko Przemysław Biedrzycki stwierdzono brak formularzy cenowych, w zakresie Części 1 i Części 2 zamówienia, co oznacza że Wykonawca złożył ofertę sprzeczną z treścią SIWZ. Formularz cenowy stanowi treść oferty i zawiera określenie zaoferowanego sprzętu, urządzenia. Zgodnie ze stanowiskiem KIO wyrok (KIO 1104/17 z dnia 23.08.2017 r.) formularz cenowy nie podlega uzupełnieniu w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, a uzupełnienie takie stanowiłoby niedopuszczalną zmianę treści oferty, o której mowa w art. 87 ust. 1 zd. 2.
W przedmiotowym postępowaniu na podst. art. 85 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający wystąpił z wnioskiem o przedłużenie terminu związania ofertą do wykonawców, którzy złożyli oferty. Wykonawca PPHU Przemko Przemysław Biedrzycki nie przesłał informacji do zamawiającego o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7a – „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wyraził zgody, o której mowa w art. 85 ust. 2, na przedłużenie terminu związania ofertą”.
Na podstawie art. 26 ust. 2 Zamawiający wezwał Wykonawcę – Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe PAG Grażyna Król Piekarska, ul. Jana Styki 3, 64 -920 Piła do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia oraz dokumenty potwierdzające, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego. Wykonawca w wymaganym terminie przedłożył dokumenty.
Na podst. art. 24 ust. 3 Zamawiający wezwał Wykonawcę PHU PAG Grażyna Król Piekarska do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca w wymaganym przez Zamawiającego dostarczył brakujące dokumenty. Zamawiający na podstawie art. 26 ust 4 wystąpił do Wykonawcy PHU PAG Grażyna Król Piekarska do złożenia wyjaśnień dotyczących dokumentów potwierdzających przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego w zakresie Części 2: Dostawa mebli gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 a. Wykonawca złożył wyjaśnienia w wymaganym przez Zamawiającego terminie.
Po dokonaniu analizy dokumentów i w oparciu o opinię biegłego (opinia biegłego w załączeniu) Komisja przetargowa stwierdza, że oferta nr 3 PHU PAG Grażyna Król Piekarska złożona w zakresie:
- Części 1: Dostawa specjalistycznego sprzętu i urządzeń gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 a, nie spełnia wymagań określonych przez Zamawiającego
- Część 2: Dostawa mebli gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 a, spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, jest zgodna z przepisami ustawy Pzp i jest najkorzystniejsza spośród złożonych ofert.
Na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę:
Część 1: 264 363,33 zł brutto,
Część 2: 166 616,99 zł brutto.
Natomiast wybrana oferta Nr 3 PHU PAG Grażyna Król Piekarska 64-920 Piła, ul. Jana Styki 3 złożona na Część 2, oferuje 104 101,05 zł brutto i termin gwarancji i rękojmi 60 miesięcy.
Na część 1 dotyczącą dostawy specjalistycznego sprzętu i urządzeń gastronomicznych do pomieszczeń zaadaptowanych na warsztaty gastronomiczne w budynku internatu ZSO i Z w Mońkach przy ul. Tysiąclecia 15 A procedura wyłonienia wykonawcy jeszcze trwa.
Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Z wyłonionym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.
3. Zarząd, na wniosek Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Budowę hali napraw pojazdów wielkogabarytowych z wyposażeniem technologicznym w Mońkach przy ul. Szkolnej 23”, jednogłośnie:
- dokonał wyboru oferty Nr 4 Remont – Bud Andrzej Gosk , 18-210 Szepietowo, ul. Nowa 5 z ceną ofertową za realizację zamówienia – 1 224 344,20 zł brutto, termin gwarancji i rękojmi 60 miesięcy na Część 1 : Budowa hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23,
- odrzucił na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp ofertę Nr 1 złożoną przez Przedsiębiorstwo Handlowe Kogex Sp. z o. o. ul. Gajowa 53/16, 50-520 Wrocław na Część 2: Dostawa wyposażenia technologicznego hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23
oraz zatwierdził wzór informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej i odrzuceniu oferty.
W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do upływu terminu składania ofert złożono 6 ofert:
Część 1: Budowa hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23
1) Oferta Nr 2 Białostockie Przedsiębiorstwo Robót Budowlanych BPRB s.c. A. Szczęsnowicz, K. Białomyzy, ul. Wiejska 74 A lok. 31, 15-352 Białystok cena ofertowa 1 573 170,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 30.06.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego
2) Oferta Nr 3 Usługi Remontowo – Budowlane Józef Rudziński, 15-663 Białystok, ul. Skrajna 13/42, cena ofertowa 1 472 310,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 30.06.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego
3) Oferta Nr 4 REMONT – BUD Andrzej Gosk, 18-210 Szepietowo, ul. Nowa 5, cena ofertowa 1 224 344,21 zł brutto, termin wykonania zamówienia 30.06.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego
4) Oferta Nr 5 Firma Handlowo – Usługowa MAG – BUD Piotr Lipski 19-200 Grajewo, ul. Nowo – Osiedle 11, 19-200 Grajewo , cena ofertowa 1 529 900,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 30.06.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe , termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego
5) Oferta Nr 6 ROB – BUD Robert Krasiński 19-230 Szczuczyn, Tarachy 5, cena ofertowa 1 621 798,87 zł brutto, termin wykonania zamówienia 30.06.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktury częściowe, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego.
Część 2: Dostawa wyposażenia technologicznego hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23
1) Oferta Nr 1 Przedsiębiorstwo Handlowe Kogex Sp. z o. o. ul. Gajowa 53/16, 50-520 Wrocław , cena ofertowa 230 290,44 zł brutto, termin wykonania zamówienia 15.07.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 60 miesięcy, warunki płatności – faktura jednorazowa, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego
2) Oferta Nr 6 ROB – BUD Robert Krasiński, 19-230 Szczuczyn, Tarachy 5 cena ofertowa 320 046,00 zł brutto, termin wykonania zamówienia 15.07.2020 r, okres gwarancji i rękojmi 36 miesięcy, warunki płatności – faktura jednorazowa, termin płatności 30 dni od dnia złożenia faktury do zamawiającego.
W toku badania ofert Zamawiający poprawił:
- w ofercie Nr 1 PH Kogex Sp. z o. o. ul. Gajowa 53/16, 50-520 Wrocław złożonej na Część 2 zamówienia oczywistą omyłkę rachunkową polegającą na - Wykonawca w ofercie podał cenę netto 200 192 zł i podatek VAT 23 % po wykonaniu działania arytmetycznego prawidłowy wynik kwoty brutto to 246 236,16 zł,
- w ofercie Nr 4 Remont – Bud Andrzej Gosk 18-210 Szepietowo, ul. Nowa 5 złożonej na Część 1 zamówienia oczywistą omyłkę rachunkową polegającą na - Wykonawca podał cenę oferty netto 995 401,79 zł i podatek VAT 23 % po wykonaniu działania arytmetycznego prawidłowy wynik kwoty brutto to 1 224 344,20 zł
Zamawiający na podst. art. 26 ust. 2 wezwał Wykonawcę – Remont – Bud Andrzej Gosk, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w zakresie części 1 zamówienia do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia oraz Wykonawcę PH Kogex Sp. z o. o., którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w zakresie Części 2 zamówienia do złożenia dokumentów potwierdzających , że oferowane dostawy spełniają warunki określone przez Zamawiającego. W wyznaczonym przez Zamawiającego terminie Wykonawcy dostarczyli wymagane dokumenty.
Po dokonaniu analizy dokumentów komisja stwierdza, że:
- Wykonawca Remont – Bud Andrzej Gosk 18-210 Szepietowo, ul. Nowa 5 spełnia warunki udziału w postępowaniu i nie podlega wykluczeniu,
- treść oferty złożonej przez Wykonawcę Kogex Sp. z o. o. nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę:
Część 1: Budowa hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23 - 1 389 045,69 zł brutto.
Najkorzystniejsza oferta złożona przez Remont – Bud Andrzej Gosk oferuje realizację Części 1 zamówienia za kwotę 1 224 344,20 zł brutto.
Część 2: Dostawa wyposażenia technologicznego hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23 - 240 828,08 zł brutto.
Oferta Nr 6 złożona przez ROB – BUD Robert Krasiński 19-230 Szczuczyn, Tarachy 5 oferuje realizację Części 2 zamówienia za kwotę 320 046,00 zł brutto.
Wobec powyższego Komisja przetargowa zwróciła się z wnioskiem o zwiększenie kwoty na sfinansowanie Części 2 zamówienia o 79 217,92 zł brutto do ceny oferty ocenionej jako najkorzystniejsza. Zarząd nie zgodził się na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia w takiej wysokości i postępowanie zostało unieważnione zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Przetarg na dostawę wyposażenia technologicznego hali napraw pojazdów wielkogabarytowych w Mońkach przy ul. Szkolnej 23 zostanie ogłoszony w późniejszym terminie.
Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Z wyłonionym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.
4. Zarząd, na wniosek Komisji Przetargowej powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Opracowanie dokumentacji projektowych na budowę i przebudowę dróg w ramach zagospodarowania poscaleniowego obrębu Brzeziny, gmina Trzcianne, powiat moniecki“, jednogłośnie dokonał wyboru oferty Nr 2 DROMOBUD Sp. z o. o. Al. 1000 – lecia Państwa Polskiego 4/418, 15-111 Białystok z ceną ofertową za realizację zamówienia – 157 401,87 zł brutto, termin realizacji zamówienia 31.01.2020 r. oraz zatwierdził wzór informacji o wyborze oferty na podstawie art. 92 ust. 1 i 92 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przedmiotowym postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych wpłynęło 5 ofert:
1) Oferta Nr 1 Pracownia Projektowa KOMI Sp. z o.o., ul. Waszyngtona 24/197, 15-274 Białystok, cena ofertowa 283 668,75 zł brutto, termin wykonania – 31.01.2020 r.,
2) Oferta Nr 2 DROMOBUD Sp. z o. o. Al. 1000-lecia Państwa Polskiego 4/418, 15-111 Białystok, cena ofertowa – 157 401,87 zł brutto, termin wykonania – 31.01.2020 r.,
3) Oferta Nr 3 SBKiM Wojciech Grzybowski, ul. Kołodziejska 25 C15-256 Białystok, cena ofertowa – 240 540,00 zł brutto, termin wykonania – 31.01.2020 r.,
4) Oferta Nr 4 mgr inż. Jan Julian Połonowicz Osiedle Południe 63 A/24, 19-200 Grajewo, cena ofertowa – 179 410,00zł brutto, termin wykonania – 31.01.2020 r.,
5) Oferta Nr 5 Drogowskaz s. c. M. Gwiazdowski, A. Sosnowski, ul. Elewatorska13/22, cena ofertowa – 260 760,00 zł brutto, termin wykonania – 31.01.2020 r.
Na podstawie art. 90 ust. 1 a Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy DROMOBUD Sp. z o. o. Al. 1000 – lecia Państwa Polskiego 4/418, 15-111 Białystok o wyjaśnienie wysokości zaoferowanej ceny. Zaoferowana przez Wykonawcę - DROMOBUD Sp. z o. o. cena jest niższa o 30, 01 % od średniej arytmetycznej wszystkich złożonych ofert, oraz jest niższa o 33,20 % od wartości szacunkowej zamówienia podwyższonej o podatek od towarów i usług. Wykonawca wyjaśnił, że „zaoferowana przez DROMOBUD sp. z o. o. cena zapewni kompleksową realizację przedmiotu zamówienia, w zakresie wynikającym z warunków zamówienia. Wykonawca oświadczył, iż kalkulacji kosztów dokonał z dużą precyzją i starannością. Część geodezyjną ma wykonać geodeta, który zrealizował dużo prac firmie DROMOBUD, stąd też poziom cen za usługi geodezyjne jest realnie niski . Badania geotechniczne wykona firma za niewygórowana cenę (6 000 zł netto) EKODROM Sp. z o. o. , która to również realizowała na zlecenie Wykonawcy badania kilkudziesięciu kilometrów dróg. Ponadto Wykonawca oświadczył, że zakres opracowania będzie obejmował 4,52 km dróg o nawierzchni asfaltowej a pozostałe 10,93 km o nawierzchni żwirowej, które będą prowadzić do pól poza terenem zabudowanym o niskim poziomie skomplikowania. Wykonawca oświadczył również, że zaoferowana cena jest realna , ponieważ za podobną cenę Wykonawca zrealizował już 3 obiekty, w zakresie opracowania dokumentacji projektowych drogowych w ramach zagospodarowania poscaleniowego”. Wykonawca w ofercie oświadczył, że zamówienie zrealizuje samodzielnie. Ponadto na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2 Zamawiający poprawił w ofercie Nr 2 złożonej przez Wykonawcę – DROMOBUD Sp. z o.o. oczywistą omyłkę rachunkową, polegającą na błędnym obliczeniu podatku VAT i kwoty brutto. W formularzu ofertowym Wykonawca – Drogowskaz s. c. M. Gwiazdowski, A. Sosnowski podał: cenę netto 212 000 zł, cenę brutto 273 060 zł, podatek VAT 23 % 51 060 zł. Po wykonaniu działania arytmetycznego prawidłowy wynik to: cena brutto 260 760 zł, podatek VAT 23 % 48 760 zł.
Oferta Wykonawcy DROMOBUD sp. z o. o. została oceniona jako najkorzystniejsza. Wykonawca wraz z ofertą dołączył dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Dołączone do oferty dokumenty są aktualne, w związku z czym Zamawiający odstąpił od wezwania na podst. art. 26 ust. 2 Wykonawcę do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Wobec powyższego Oferta Nr 2 firmy DROMOBUD Sp. z o. o. nie podlega odrzuceniu a Wykonawca nie podlega wykluczeniu.
Na realizację zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę 235 643,40 zł brutto.
Zgodnie z art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych przed odebraniem pisemnych oświadczeń od Członków Zarządu Członkowie Zarządu zostali pouczeni o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Z wyłonionym oferentem zostanie podpisana stosowana umowa.
5. Zarząd, po zapoznaniu się z wnioskiem Dyrektora PUP w Mońkach o zajęcie stanowiska w sprawie zagospodarowania zbędnych składników majątku ruchomego, na podstawie § 2 ust 2 uchwały Nr 183/280/2010 Zarządu Powiatu w Mońkach z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego powierzonego jednostkom organizacyjnym Powiatu Monieckiego ustalił, że 2 monitory i jeden komputer PUP nieodpłatnie przekaże na rzecz Starostwa Powiatowego w Mońkach. Natomiast w przypadku pozostałego sprzętu Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na jego zagospodarowanie w ramach jednostki, jako zbędne składniki majątku, na zasadach wynikających z ww. uchwały.
6. Zarząd zapoznał się też z wnioskiem Prezesa Rodzinnego Ogrodu Działkowego o bezpłatne przekazanie dwóch monitorów na potrzeby Ogrodu. Zarząd postanowił, że przekazanie dwóch monitorów może nastąpić z zasobu majątku Starostwa Powiatowego w Mońkach, pod warunkiem posiadania na stanie, ale zbędnych dla starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu, z zachowaniem przepisów wynikających z uchwały Nr 183/280/2010 Zarządu Powiatu w Mońkach z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego powierzonego jednostkom organizacyjnym Powiatu Monieckiego.
7. Zarząd podejmując jednogłośnie stosowną uchwałę wyraził zgodę na przedłużenie umowy najmu lokalu użytkowego, znajdującego się przy Przychodni Rejonowej w Mońkach Al. Niepodległości 9, z dotychczasowym najemcą ACS SŁUCHMED Sp. z o. o. do 31 maja 2022 r., bez przeprowadzania przetargu. Do dokonania czynności formalno – prawnych związanych z podpisaniem umowy upoważnia się Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mońkach.
8. Zarząd podejmując również jednogłośnie stosowną uchwałę powołał Komisję Przetargową do przeprowadzenia przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Powiatu Monieckiego, oznaczonych działkami o nr geod.:
- 189/6, o pow. 0,75 ha, obręb Dolistowo Stare, gm. Jaświły,
- 2/3, o pow. 0,29 ha, obręb Łazy, gm. Goniądz
9. Zarząd jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Mońkach w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Powiat Moniecki nieruchomości zabudowanej, położonej w Goniądzu przy ul. Wojska Polskiego.
10. Zarząd, na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach, wyraził jednogłośnie zgodę na zwiększenie planu wydatków budżetowych jednostki o kwotę 10.565 zł z przeznaczeniem na wypłatę stypendiów za wysokie wyniki w nauce i w sporcie uczniom za II półrocze roku szkolnego 2018/2019. Zostanie przyznanych: 12 stypendium (średnia nie mniejsza niż 4,75) po 173,60 zł, 18 stypendium (średnia nie mniejsza niż 5,0) po 223,20 zł i 18 stypendium za osiągnięcia sportowe po 248,00 zł. Ponadto Zarząd pozytywnie rozpatrzył wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach i postanowił przyznać 13 Stypendiów Starosty uczniom placówki po 248,00 zł za osiągnięte sukcesy w olimpiadach i konkursach. Tym samym Zarząd zdecydował o zwiększeniu dodatkowo wydatków placówki z przeznaczeniem jej na wypłatę ww. Stypendiów Starosty.
11. Zarząd pozytywnie rozpatrzył wniosek i jednogłośnie wyraził zgodę na zmianę harmonogramu pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mońkach w okresie wakacyjnym. W okresie od dn. 24.06.2019 r. do 31.08.2019 r. Poradnia byłaby otwarta poniedziałek-piątek w godz. 7.30-15.30. Zmiany w harmonogramie podyktowane są przerwą wakacyjną obowiązującą w szkołach w tym okresie i możliwością przeprowadzania diagnoz dzieci w godzinach porannych.
12. Zarząd jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2019 rok. Zmiany dotyczą:
1) zwiększenia planu dochodów budżetu powiatu w dz. 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdz. 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami o kwotę 1.230 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków budżetu powiatu w dz. 700, rozdz. 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami o ww. kwotę w związku ze zgłoszonymi potrzebami na realizację zadań z zakresu gospodarki gruntami i nieruchomościami, zgodnie z decyzją Wojewody Podlaskiego – pismo Nr FB-II.3111.316.2019.AKP z dnia 11 czerwca 2019r.
2) zwiększenia planu dochodów budżetu powiatu w dz. 801 - Oświata i wychowanie, rozdz. 80153 – Zapewnienie uczniom prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych o kwotę 889 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków Młodzieżowego Centrum Edukacji i Readaptacji Społecznej w Goniądzu w 801 - Oświata i wychowanie, rozdz. 80153 – Zapewnienie uczniom prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych o ww. kwotę. Powyższe środki, pochodzące z rezerwy celowej, przeznaczone są na udzielenie jednostkom samorządu terytorialnego dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, zgodnie z decyzją Wojewody Podlaskiego - pismo Nr FB-II.3111.220.2019.AKP z dnia 13.06.2019r.
3) przeniesienia między rozdziałami i paragrafami w ramach działu 801 – Oświata i wychowanie w planie wydatków Starostwa na kwotę 4.100 zł, a mianowicie:
a) zmniejsza się plan wydatków w rozdz. 80120 – Licea ogólnokształcące o kwotę 4.100 zł,
b) zwiększa się plan wydatków o kwotę 4.100 zł, z tego:
- rozdz. 80120 – Licea ogólnokształcące o kwotę 2.100 zł,
- rozdz. 80195 – Pozostała działalność o kwotę 2.000 zł.
4) zmniejszenia planu wydatków Starostwa w dz. 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdz. 85416 – Pomoc materialna dla uczniów o charakterze motywacyjnym o kwotę 13.789 zł i jednocześnie zwiększenia planu wydatków Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach w dz. 854, rozdz. 85416 – Pomoc materialna dla uczniów o charakterze motywacyjnym o ww. kwotę z przeznaczeniem na wypłatę stypendium za wysokie wyniki w nauce i sporcie uczniom Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach za II półrocze w roku szkolnym 2018/2019 zgodnie z pismem dyrektora Nr 3011.5.2019 z dnia 17.06.2019r. (kwota 10.565 zł) i wypłatę stypendium Starosty (kwota 3.224 zł).
13. Zarząd jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Mońkach w sprawie zmian w budżecie powiatu na 2019 rok.
14. Zarząd jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Mońkach zmieniającej Uchwałę Nr III/19/18 Rady Powiatu w Mońkach z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej powiatu monieckiego na lata 2019-2031.
15. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na podpisanie z PFRON w Warszawie porozumienia, którego przedmiotem jest określenie wymiany wiedzy, doświadczeń, informacji, danych i wspólnego korzystania z Systemu Obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON. Celem ww. porozumienia jest rozwój e-usług w administracji publicznej oraz usprawnienie procesu składania wniosku o dofinansowanie ze środków PFRON przez osoby niepełnosprawne, a także podmioty działające na ich rzecz, m. in. pracodawców lub organizacji pozarządowych. Działania i korzyści związane z realizacją niniejszego porozumienia nie powodują powstania kosztów po stronie Powiatu. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.
16. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na podpisanie umowy zlecenia z Kancelarią Adwokacką Adwokat Beatą Patoleta z siedzibą w Warszawie. Zakres świadczonych usług: reprezentowanie Powiatu Monieckiego w postępowaniu sądowo-administracyjnym toczącym się w przedmiocie zwrotu przez Powiat Moniecki uzyskanej części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2011, do etapu zakończenia postępowania przed NSA, obecnie zwisłym przez WSA w Warszawie pod sygn. akt: V SA/Wa372/19, jak również zastępstwo procesowe Powiatu Monieckiego w innym postępowaniu sądowo-administracyjnym tj. na rozprawie przed NSA w sprawie o sygn.. akt I GSK 3267/18 - również do zakończenia postępowania przed NSA. Strony ustalają, za wykonanie przedmiotu umowy Powiat zapłaci kancelarii wynagrodzenie w wysokości 20 tys. zł netto + 23% VAT. Umowa zostanie zawarta na czas nieokreślony.
Metryka strony