Sekretarz Powiatu
Barbara Jolanta Maciorowska
tel. 85 7278805, fax 85 7278829
Sekretarz w zakresie ustalonym przez Starostę zapewnia sprawne funkcjonowanie Starostwa, organizuje jego pracę oraz nadzoruje działalność wszystkich wydziałów, w szczególności:
- czuwa nad tokiem, terminowością, zgodnością z prawem i efektywnością realizacji zadań wykonywanych w Starostwie;
- nadzoruje legislację w Starostwie: opracowywanie projektów uchwał Rady, opracowywanie projektów uchwał Zarządu, opracowywanie projektów zarządzeń Starosty, opracowywanie innych aktów prawnych, w szczególności regulujących strukturę i zasady działania Starostwa i jego komórek organizacyjnych;
- nadzoruje ogłaszanie aktów normatywnych wydawanych przez organy Powiatu;
- nadzoruje prawidłowość organizacji i obsługi sesji Rady;
- nadzoruje prawidłowość organizacji i obsługi posiedzeń Zarządu;
- uczestniczy w sesjach Rady i posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym;
- nadzoruje załatwianie interpelacji, zapytań i wniosków radnych;
- koordynuje udział Powiatu w postępowaniach nadzorczych dotyczących aktów normatywnych stanowionych przez organy Powiatu;
- zarządza procesami kontroli zewnętrznych prowadzonych w Starostwie oraz koordynuje i nadzoruje realizację zaleceń pokontrolnych;
- współpracuje z organami nadzoru oraz kontroli zewnętrznej;
- organizuje i koordynuje współpracę między wydziałami i innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa;
- nadzoruje załatwianie skarg i wniosków;
- nadzoruje załatwianie petycji;
- nadzoruje wdrażanie innowacyjności;
- planuje i nadzoruje proces technicyzacji i informatyzacji Starostwa;
- koordynuje nabór na wolne stanowiska urzędnicze, odbywanie służby przygotowawczej i dokonywanie ocen okresowych pracowników Starostwa oraz wykonuje inne zadania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi;
- nadzoruje realizację zadań związanych z przygotowywaniem i przeprowadzaniem wyborów;
- nadzoruje udostępnianie informacji publicznej, w tym z rejestrów publicznych prowadzonych w Starostwie;
- koordynuje i nadzoruje politykę informacyjną Starostwa;
- uwierzytelnia dokumenty urzędowe wytworzone w Starostwie;
- wykonuje inne zadania zastrzeżone w ustawach dla sekretarza powiatu, zastrzeżone w Regulaminie lub zlecone przez Starostę.
Sekretarz w zakresie posiadanych kompetencji może wydawać kierownikom wydziałów polecenia służbowe oraz kontrolować sposób ich wykonania.
Kompetencje Sekretarza nie naruszają kompetencji Skarbnika w zakresie kierowania, organizacji pracy i nadzoru nad działalnością Wydziału Finansowego.
Sekretarz jest upoważniony do podpisywania pism w sprawach z zakresu swojej właściwości, niezastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Starosty lub Skarbnika
Metryka strony