Powiatowy rzecznik konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Pani Wiesława Tekień
Druki i wnioski: http://www.monki.pl/podstrony/wnioski.php
przyjmuje: wtorek, czwartek,
w godz. od 11.30 do 15.30
w Starostwie Powiatowym w Mońkach
ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki
tel: 085 727 88 00
email. starostwo@monki.pl
Mieszkańcy Powiatu Monieckiego zgłaszający się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów nie są obowiązani do składania jakichkolwiek oficjalnych wniosków. Zgłoszenie sprawy może nastąpić w dowolnej formie. Większość spraw zgłaszanych rzecznikowi kończy się udzieleniem porady. Każda osoba może pozostać anonimową.
W sytuacji gdy konsument zainteresowany jest bezpośrednią pomocą Rzecznika polegającą na wystąpieniu w jego imieniu do sprzedawcy, czy przedsiębiorcy bądź przygotowaniu pozwu, winien dostarczyć kopie dokumentów, np.:
1) dowód zawarcia umowy (paragon),
2) dokumenty stwierdzające fakt zgłoszenia reklamacji,
3) karta gwarancyjna.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania Powiatu w zakresie ochrony konsumentów.
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1) prowadzenie edukacji konsumenckiej;
2) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
4) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
5) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych;
7) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
8) wykonywanie kompetencji oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów;
9) przedkładanie Staroście do zatwierdzenia rocznego sprawozdania ze swojej działalności w roku poprzednim oraz jego przekazywanie właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów;
10) przekazywanie delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków oraz sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej.
Metryka strony