BHP
Do podstawowych zadań pracownika zatrudnionego na Stanowisku do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy w szczególności:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
2) bieżące informowanie Starosty o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych oraz występowanie z wnioskami zmierzającymi do ich usuwania;
3) sporządzanie i przedstawianie Staroście okresowych analiz z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
4) sporządzanie i przedstawianie Staroście ocen ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy w Starostwie;
5) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy;
6) prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypadków i chorób zawodowych;
7) przeprowadzanie szkoleń wstępnych w zakresie bhp nowo zatrudnianych pracowników;
8) organizowanie szkoleń okresowych w zakresie bhp dla pracowników;
9) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników;
10) ustalanie zasad zaopatrzenia pracowników w środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze;
11) realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.
Metryka strony